Tisztelt Ügyfeleink!

A konzuli szolgáltatások korszerűsítési programjával összhangban örömmel tájékoztatjuk önöket, hogy új, ügyfélbarát online időpontfoglalási rendszert vezettünk be. Az első foglalható időpont 2021. március 29.  Az új digitális időpontfoglalási rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat az alábbiakban olvashatják:

Előzetes időpontfoglalás:

Az egyes ügytípusok esetében az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján történik. Az időpont foglalása elsősorban a https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu weboldalon keresztül, közvetlenül történik. Időpontot lehet kérni még a consulate.prg@mfa.gov.hu e-mail címen.

Az időpontot mindig az ügyfél nevére kell foglalni. Így például a gyermek útlevél kérelménél a gyermek nevét kell beírni és egy főt kell kiválasztani, és „Útlevél” ügytípusra kell foglalni időpontot, függetlenül attól, hogy a kérelem benyújtásakor a két szülőnek is jelen kell lennie. Természetesen, ha azonos napon szeretnék a szülők házasságát is anyakönyveztetni, melynél az édesanya neve is változott, akkor arra egy külön időpontot kell foglalni az édesanya férjezett nevére, „Útlevél+Anyakönyvezés (házasság)” ügytípus kiválasztásával.

Amennyiben például újszülött gyermeke részére szeretne útlevelet és anyakönyvezést intézni, akkor az „Útlevél+Anyakönyvezés” ügytípust kell kiválasztania.

Önálló, külön időpontot kell kérni minden esetben az egymással össze nem függő ügyek intézésére.

Kérjük, hogy az időpont visszaigazolását tartalmazó visszaigazolást vagy e-mailt hozza magával.

FIGYELEM! Minden ügyfél egy adott ügyre csak egy időpontot foglalhat. Amennyiben valaki több időpontot is lefoglal, valamennyi időpontot külön figyelmeztetés nélkül töröljük annak érdekében, hogy senki ne vehesse el a lehetőséget más ügyfelektől a felesleges foglalásokkal.

A konzulátus ügyintézői szintén a megjelölt weboldalon keresztül adják ki az időpontokat, így a weboldalon a rendszer által felajánlott időponthoz képest nem tudnak korábbi időpontot adni.

Kérjük, hogy megkereséseikkel elsősorban e-mailben forduljanak konzulátusunkhoz, mert telefonvonalaink nagyon leterheltek. Az e-mail üzenetek megválaszolása fontossági sorrendben történik, figyelemmel arra is, hogy a nem a konzulátus hatáskörébe tartozó kérdésekre adandó válaszok hátrébb sorolódnak. Kérjük megértő türelmüket, igyekszünk mindenkinek a lehető leghamarabb válaszolni.

A nehézségek elkerülése érdekében kérjük, hogy a megjelölt időpontra pontosan jelenjenek meg. Felhívjuk a figyelmet, hogy azokat az ügyfeleket, akik az előre lefoglalt időpontjukat lekésik, csak az időben érkezett ügyfelek után tudjuk fogadni. Amennyiben az adott napon a konzulátuson nincs szabad kapacitás új időpontot kell foglalnia.